Klaipėdos keleivinio transporto reklama, kampanija „KIETAI”

„Čia bus kažkoks koncertas?” klausė ne vienas praeivis pamatęs lempas, kameras bei palapinę su sudėtais daiktais prie Klaipėdos autobusų stoties. „Ne, filmuojame Klaipėdos keleivinio transporto (KKT) reklamą.” Atsakydavome.

Praeiviai stebėjosi, nes Klaipėdoje toks vaizdas ne dažnai matomas. Filmavimo aikštelėje su technikais, asistentais, filmuojančiais, fotografuojančiais, pudruojančiais, kava ruošiančiais komandos nariais bei aktoriais buvo per 40 žmonių. Nors Klaipėda vis dažniau atrandama, kaip filmavimo vieta, tokio dydžio projektų kol kas dar reta, ypač viešose vietose.

Užduotis

Pradėjus pokalbį su Klaipėdos keleiviniu transportu, išsiaiškinome poreikį – skausmo taškus (pain points). Įmonė pasakojo, kad šiais laikais vis dar opi problema – jaunimas važiuojantys be bilieto „zuikiu”, taip gimė mintis sukurti kampaniją padedančią formuoti sampratą, kad kietas ne tas, kuris nepagautas, bet tas, kuris bilietą atsižymi. O pats žodis „Kietai” tapo kampanijos ašimi.

Papildomas kampanijos tikslas, supažindinti miesto gyventojus ir svečius su galimybe autobuse atsiskaityti bankinėmis kortelėmis ir didinti keleivių atsiskaitančių šiuo būdu skaičių.

Iššūkiai

Kurdami pasiūlymą, kartu su „Dar Marketingo” komandos merginomis, sugalvojome kampaniją pradėti nuo dėmesio atkreipimo į Klaipėdos keleivinio transporto įmonę. Tai padaryti nusprendėme pranešimu spaudai balandžio pirmosios proga. Pranešimas, kuriame buvo pasakojama, kaip „zuikius” Klaipėdos autobusuose gaudyti pradės dirbtinis intelektas, susilaukė nemažai susidomėjimo, komentarų, taigi pirminis tikslas buvo pasiektas, tačiau idėjos derinimas nusitęsė iki kovo mėnesio, o tai reiškę, kad laiko likusios kampanijos paruošimui turėjome vos keletą savaičių.

Pasiskirstėme darbais ir puolėme tobulinti scenarijus, ruošti callsheet’us, ieškoti aktorių bei komandos narių kitoms pozicijoms.

Pasiruošimas – preprodukcija

Išgryninus įdėją, ruošėme scenarijus. Pagrindinė idėja buvo parodyti tai, kas kieta ir susieti tai su bilieto žymėjimu. Taip scenarijuje atsirado tėtis ore vartantis blynus, BMX ir riedlenčių triukai, bei balerinos.

Žinojome, kad filmavimo laikas bus labai limituotas – filmavimai vyko penkiose lokacijose per keturias dienas. Filmavome virtuvėje, Švyturio arenoje, 10 tiltų kavinėje, Minimelts riedlenčių parke.

Laiko taupymui, darėme namų darbus. Kad filmavimai truktų kuo trumpiau, labai tiksliai susižymėjome kada ką ir kaip filmuosime, kaip apšviesime ir kokius garsus įrašinėsime. Dalį lokacijų aplankėme iš anksto, kad galėtume tiksliau planuoti rakursus bei apšvietimą.

Filmavimas – produkcija

KKT reklamos filmavimo užkulisiai, LiveAction archyvas.

Filmavimo aikštelėse naudojome karučius, bėgelius dengėme dienos šviesą bei papildomai švietėme lempomis, kurias sujungėme išnuomuoto generatoriaus pagalba. Judėjome nemažu greičiu, teko susikaupti, kad nieko nepraleisti, tačiau viską spėjome, o pasibaigus filmavimo dienai sėsdavome peržiūrėti plano sekančioje lokacijoje, pasidalinti informacija, kad visa komanda žinotų kas laukia ir kaip filmuosime kitą dieną.

Montažas, spalvos ir garsas – postprodukcija

Viską nufilmavus aišku sėdome prie medžiagos apdorojimo. Paruoštam garso takeliui atrinkinėjome kadrus, karpėme, įrašinėjome užkadrinį balsą, dėliojome garso efektus ir tvarkėme spalvas. Taip pat turinį taikėme skirtingoms platformoms. Soc. tinklams ruošėme vertikalius 9:16 įrašus, o stotelių paviljonuose esančioms švieslentėms, bei Youtube reklamoms video trumpinome iki keliolikos sekundžių.

Rezultatas:

Galutinių rezultatų dar teks palaukti, nes kampanija vis dar tęsiasi, tiesa ji jau remarketingo stadijoje – vietoje pilnų reklamų rodomos trumpesnės video versijos.

Kur rodoma reklama?

Tačiau šio įrašo metu, vien youtube reklaminius įrašus pamatė jau per 30 tūkstančių kartu, Facebook reklamą kelis kartus didesnis skaičius, o stotelių švieslentėse reklamą pamačiusių žmonių skaičių galime tik numatyti, bet jis taip pat skačiuojamas penkiaženkliame lygmenyje.